Isuzu wordt 100 ! ​ D-Max “Fury” Limited Edition viert mee

2016 is een feestjaar; Isuzu viert haar 100-jarig bestaan. Nieuwe D-Max “Fury” is jongste Limited Centennial Edition.

 

  • In 2016 viert Isuzu haar honderste verjaardag. Isuzu is de oudste Japanse automotive fabrikant actief op onze markt.
  • Feestjaar wordt gekenmerkt door enkele speciale “Centennial” edities.
  • Na de Akoya (Brussels Motor Show 2016) wordt nu een tweede Limited Edition voorgesteld: de Fury.
  • Fury verwijst naar het vurige karakter van deze beperkte serie.

Met de start van de Brussels Motor Show begin januari, werd meteen ook een belangrijk feestjaar voor Isuzu ingezet. Als oudste Japanse constructeur in de automotive wereld die actief is in onze contreien, viert Isuzu Motor Limited in 2016 haar 100ste verjaardag. Gedurende heel het jaar zal Isuzu terugblikken op haar rijke geschiedenis, en er zullen verschillende speciale edities gelanceerd worden om deze belangrijke mijlpaal te vieren. De tweede Centennial editie, de Fury, staat in de startblokken.

De  Isuzu Centennial Edities

Ter gelegenheid van haar 100-jarig bestaan, lanceert Isuzu in 2016 verschillende speciale edities. De eerste was de Akoya, die op het salon van Brussel voor de allereerste keer getoond werd aan het grote publiek. De jongste feest-editie die het gamma in beperkte oplage komt vervoegen, is de Fury.

Wie zich wil onderscheiden in het pick-up landschap kan niet voorbij de D-Max Fury. Als pick-up specialist wilde Isuzu een versie ontwikkelen die meteen opvalt in het straatbeeld dankzij verschillende exclusieve koetswerk- en uitrustingselementen.

Fury, vurig karakter, beperkte oplage van 45 stuks

Fury verwijst uiteraard naar het explosieve en vurige karakter van de nieuwste Isuzu D-Max. De Magma Red koetswerkkleur is speciaal voorbehouden voor de Fury, en kan dus op geen enkele andere D-Max worden besteld. Deze exclusieve kleur transformeert de D-Max in een furieuze krachtpatser die tegelijk stoer en toch stijlvol voor de dag komt.

Het intense kleurpalet van de D-Max Fury komt tot stand dankzij de verschillende zwarte koetswerkelementen die voor een perfecte balans zorgen met de levendige koetswerkkleur. Zo zijn er de zwarte 17” velgen, de zwarte imposante rolbar, zwarte side-steps, bumperelementen en wielkastbogen. Opvallend zijn ook het zwarte radiatorrooster, de zwarte deurgrepen en dito spiegelkappen.

De nieuwe D-Max Fury zal ook een exclusieve verschijning worden op het Belux-wegennet. De invoerder voorziet een beperkte oplage van slechts 45 exemplaren. Elke D-Max Fury krijgt een exclusieve nummering binnenin.

De D-Max Fury is uitgerust met de gekende 2,5-liter twin-turbo dieselmotor met een vermogen en koppel van respectievelijk 120 kW/163 pk en 400 Newtonmeter. De ultramoderne dieselkrachtbron met common-railtechnologie, gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak of een automatische 5-trapstransmissie is voorzien van een dubbele turbo en een intercooler voor maximale prestaties en optimaal brandstof-rendement. Andere technologische voorzieningen zijn een elektrisch geregelde brandstofpomp, een pre-injectiesysteem, dubbele bovenliggende nokkenassen en een zelfregenerende partikelfilter. Klepstoters met brede rollagers verminderen de weerstand en de slijtage. De distributie met tandwielen en stalen ketting verhogen de betrouwbaarheid en verlagen de gebruikskosten. De cilinderwanden zijn voorzien van een beschermende coating waardoor de levensduur wordt verlengd.

De D-Max Fury krijgt altijd de inschakelbare vierwielaandrijving van Isuzu. Daardoor pakt het model uit met een indrukwekkend trekvermogen van maar liefst 3,5 ton. Dat is het hoogste wat de markt te bieden heeft in combinatie met een klassiek autorijbewijs. Daarnaast kan er in de laadbak van de D-Max Fury ook 1 ton aan lading verdwijnen.

Vanzelfsprekend kan de Akoya-klant kiezen tussen een manuele 6-bak, of een uitgebreid “Automaat Plus Pack”. Naast een uitgebreide uitrusting krijgt de klant dan een automatische versnellingsbak met 5 verhoudingen waarbij de bestuurder ook zelf de gewenste versnelling kan selecteren.

Furieuze standaarduitrusting

De D-Max Fury pakt uit met een indrukwekkende lijst aan uitrustingen:

  • Exclusieve Magma Red koetswerkkleur
  • Genummerde limited edition badge in het interieur
  • 17 inch alu velgen in een zwarte 5 spaaks uitvoering
  • AT 50/50 all-terrain banden in 255/65/17-maat
  • Front bumper guard zwart (grote front soft bumper op voorbumper gemonteerd)
  • Off-road body set zwart (wielkastverbredingen en zijflankbescherming)
  • Zijdelingse opstaptreden in zwarte kleur
  • Cosmic black/zwart gespoten buitenspiegels en handgrepen
  • Privacy glass
  • Style cover in Magma Red koetskleur
  • Zwarte style bar achter cabine
  • Bedliner beschermbak in laadruimte
  • Cargo rubber mat in laadruimte
  • Instap beschermstukken binnenkant deuren verchroomd
  • Fury logo’s
  • Alle veiligheidsitems zoals ABS, EBD, BA, TRC, ESP, 6 airbags,…
  • Centraal slot met afstandsbediening
  • Geïntegreerde radio CD met bluetooth
  • 4 elektrische ruiten
  • Elektrische en verwarmde buitenspiegels
  • Hoogteregeling op stuurwiel, chauffeurszetel en gordels vooraan
  • Manuele airconditioning

De D-Max Fury kan ook worden opgeleukt met 4 interessante packs:

Het Automaat Plus Pack kan gecombineerd worden met de drie andere packs en omvat:

  • Automatische versnellingsbak met 5 verhoudingen en manuele schakelmodus
  • Mistlichten in voorbumper
  • Grijze accenten op stuurwiel en middenconsole
  • Cruise control met bediening op het stuur
  • Lederen stuur
  • LED achterverlichting
  • Extra luidsprekers achteraan
  • Automatische klimaatregeling (ipv manuele)

Het Navi Pack omvat:

  • Geïntegreerd full-map navigatiesysteem met RCD
  • Bluetooth connectie
  • Achteruitrijcamera

Het Comfort Pack omvat:

  • Lichtsensor
  • Regensensor
  • Come & leave home-verlichting
  • Automatisch inklappende buitenspiegels
  • Soft-opening kit voor de achterklep

Het Leder Pack omvat:

  • Lederen zetelbekleding
  • Lederen stuurwiel (reeds standaard op het Automaat Plus Pack)
  • Leder op centrale armsteun
  • Zetelverwarming vooraan

Zeer interessant prijskaartje, 5 jaar garantie

De prijs van de D-Max Fury, die enkel beschikbaar is als functionele en comfortabele Double Cab 4WD, mag zeer interessant worden genoemd.

D-Max 2.5 Fury Double Cab 4WD:    28.884 € excl BTW   (34.950 € incl BTW)
Automaat Plus Pack:                          1.075 € excl BTW    (1.300 € incl BTW)
Navi Pack :                                          987 € excl BTW     (1.195 € incl BTW)
Comfort Pack :                                   512 € excl BTW      (620 € incl BTW)
Leder Pack :                                       1.396 € excl BTW    (1.690 € incl BTW)

Net zoals elke nieuwe D-Max geniet ook de Fury van een indrukwekkende garantie van 5 jaar met wegbijstand. Gezien het utilitaire karakter van de D-Max (de Fury wordt overigens altijd als fiscaalvriendelijke bedrijfswagen ingeschreven) een sterk argument !

Een rijke geschiedenis

100 jaar ervaring. Niet veel automerken kunnen ermee uitpakken. Hoewel Isuzu zich door de loop der jaren is gaan specialiseren in het bouwen van dieselmotoren, vrachtwagens en pick-ups, kan de Japanse constructeur terugblikken op een rijke en gevarieerde geschiedenis. Een geschiedenis waarin ook heel wat personenwagens opduiken, maar waarbij dieselmotoren en trucks ook al snel deel uitmaakten van de specialisaties van het merk. Een overzicht:

1916

Twee Japanse bedrijven, Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering, en Tokyo Gas and Electric Industrial, tekenen een samenwerkingsakkoord met als doel auto’s te gaan produceren.

1922

De eerste lokaal in Japan gebouwde personenwagen, de Wolseley A-9, is klaar.

1934

Een tweede model, een personenwagen gebouwd in opdracht van het ministerie van Handel en Industrie, wordt gelanceerd en luistert naar de naam ISUZU, verwijzend naar de Isuzu-rivier in het ISE Shrine gebied van Japan. Dit is dus de eigenlijke origine van de naam van het merk (zie ook 1949).

+1945

In de na-oorlogse periode was er veel vraag naar commerciële voertuigen en trucks, om allerhande materialen en voedsel te transporteren. Voor Isuzu zouden trucks dan ook een belangrijke rol gaan spelen in de wederopbouw van het merk en de lokale economie na WOII. Daar is ook de passie ontstaan van Isuzu, voor de bedrijfwagensector.

1949

Samen met de allereerste export van wagens naar Japan, meerbepaald naar Hong Kong, wordt een nieuw bedrijf opgericht: “Isuzu Motors Limited”. Tot op vandaag werd de naam niet meer gewijzigd.

1950

Als gevolg van de groeiende vraag naar voertuigen na WOII, ontwikkelt Isuzu de eerste Japanse V8 dieselmotor, de DA80.

1953

Isuzu mag ook een pionier worden genoemd met betrekking tot de ontwikkeling van personenwagens. Getuige daarvan de Hillman, die in 1953 wordt gelanceerd, en gevolgd door de Bellel in 1961 en Bellet in 1963.

1961

De Bellel ziet het levenslicht.

Nog in 1961 ontwikkelt Isuzu Japans eerste dieselmotor voor personenwagens. De DL201 kreeg meteen de Technological Award, uitgereikt door de Japan Society of Mechanical Engineers.

1963

De Bellet wordt gelanceerd. Er volgt ook een GT-versie, die als bijnaam Belle-G krijgt.

1966

De eerste zogenaamde Medium Duty Truck, de TY, wordt gelanceerd.

1968

Isuzu lanceert de eerste Coupé personenwagen. Niemand minder dan Giugiaro ontwerpt de sportief gelijnde 117 Coupé.

1971

In het licht van een verdere expansie en meer mogelijkheden op groei in markten buiten Japan, tekent Isuzu een samenwerkingsakkoord met GM.

1972

De samenwerking met GM resulteert in de meest succesvolle 1 ton Pick Up in de USA: de Chevrolet LUV (Isuzu Faster). Dit is een 1-ton pick-up op basis van de Isuzu Florian personenwagen.

1974

De Gemini, de eerste wagen die samen met GM werd ontwikkeld, wordt gelanceerd.

1977

Ten gevolge van de oliecrisis ontwikkelt Isuzu zuiniger dieselmotoren. In 1977 wordt de Florian gelanceerd, mét dieselmotor.

1979

De Gemini krijgt nu ook een diesel onder de kap.

1981

Een tweede model, de Piazza Coupé, opnieuw getekend door grootmeester Giugaro, wordt gelanceerd. Ook nieuw in het gamma is de Rodeo Bighorn, de eerste compacte 4WD terreinwagen van het merk.

Nog in 1981 lanceert Isuzu de direct ingespoten dieselmotor voor trucks. En het was Isuzu die de eerste elektronische sturing van een dieselmotor ontwikkelde. Tegelijk introduceert Isuzu QOS als wereldpremière. QOS staat voor Ultra Quick on Start, waarbij niet langer een voorgloeitijd nodig is om de motor te starten. Een primeur !

1985

Isuzu lanceert de FF Gemini, ondersteund door een opmerkelijke TV-spot waarbij de capriolen van de stuntrijder erg gesmaakt worden.

1994

Isuzu lanceert de eerste Heavy Duty Giga Truck.

1996

Isuzu commercialiseert haar eerste bus, de Gala.

2000

De 20 miljoenste motor wordt geproduceerd.

2002

Isuzu lanceert de Rodeo / D-Max pick-up, waarmee meteen een trend wordt gezet. Isuzu zal zich namelijk door de loop der jaren verder specialiseren in pick-ups.

2004

Alcopa start met de import van Isuzu. Vandaag importeert de groep Isuzu in 4 landen.

2013

Isuzu lanceert de MU-X, een SUV voor 7 inzittenden op basis van de D-Max.

 

Isuzu-100-year-_-Fury-ltd-edition-NL.pdf

PDF - 229 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Isuzu Belux Newsroom

Isuzu is de oudste Japanse dieselmotor-constructeur en de grootste producent ter wereld van zware en middelzware bedrijfsvoertuigen. Van het vorige model D-MAX werden meer dan 2 miljoen exemplaren wereldwijd verkocht. Isuzu aarzelt dan ook niet om 5 jaar garantie en assistentie aan te bieden op de D-Max. D-Max is de enige pick-up op de markt die voor álle 4WD-uitvoeringen 3,5 ton trekvermogen koppelt aan 5 jaar garantie, ongeacht de koetswerkuitvoering. Isuzu Benelux is de exclusieve invoerder van het merk in 4 landen (België, Nederland, Luxemburg en Polen). Het bedrijf maakt deel uit van de Belgische Alcopa-groep.

Alle persinfo via www.news.isuzu.be